Kronik Hastaların Aile Hekimliği Memnuniyeti Düşük! 

Aile Hekimliği Hizmetleri ve Hasta Memnuniyeti

Aile Hekimliği hizmetleri ve bu konuda Sağlık Bakanlığı tarafından hazırlanan yönetmelik günümüzde oldukça konuşulan konular arasında yer almaktadır.

İstanbul’da yapılan bilimsel bir araştırmaya göre, 45-54 yaş arasındaki kronik hasta grubuna mensup bireylerin aile hekimlerine yönelik memnuniyet oranı diğer yaş gruplarına göre daha düşüktür. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi’nde yayımlanan ‘Birinci Basamak Sağlık Hizmetlerinde Hasta Memnuniyeti, İstanbul İlinde Bir Araştırma’ adlı çalışma bu sonucu ortaya koymaktadır.

Kronik Hastaların Memnuniyetsizliği Endişe Verici

Araştırmada, hastaların aile hekimleri hakkındaki memnuniyetlerinin en yüksek olduğu konuların kayıt ve bilgi gizliliği, dinlenme ve işlerini tam olarak yapma becerileri olduğu belirlenmiştir. Ancak 45-54 yaş aralığındaki hastaların aile hekimlerinden duyduğu memnuniyet oranının düşük olduğu tespit edilmiştir. Bu yaş grubundaki hastaların sıklıkla karşılaştığı akut ve kronik hastalıklar göz önüne alındığında, bu durum endişe vericidir. Araştırmada şu ifadelere yer verilmiştir: “Bu yaş aralığındaki hastalara daha fazla önem ve özen gösterilmeli, hastalara akut ve kronik hastalıklar konusunda gerekli bilgilendirmeler yapılmalı ve her zaman hastaların yanlarında oldukları hissi verilmelidir”.

Hastaların En Çok Şikayet Ettiği Konu:

Hastaların aile hekimlerinden en çok şikayetçi oldukları konular, doktorlarının önceki görüşmelerde yaptıkları ve söylediklerini hatırlamamaları ve telefonla ulaşılamamalarıdır. Bu durum hastaların memnuniyetini olumsuz etkileyen konulardır. Doktorların bekleme odasında geçirilen zamanı ve önceki görüşmelerde yapılanları ve söylenenleri hatırlamaları, hastalar için oldukça önemlidir ve iyileştirilmelidir. Hastaların doktorlarına telefonla ulaşmakta zorluk çekmeleri genellikle doktorların hem hastaları muayene etme hem de telefonlara cevap verme konusundaki yoğunluğundan kaynaklanmaktadır. Doktorların hastalarına mail adreslerini vermesi, hem hastaların rahatlıkla iletişim kurmasını sağlayacak hem de doktorların uygun zamanlarda soruları yanıtlamasına olanak tanıyacaktır. Böylelikle hizmet sürekliliği artacaktır. Ayrıca hastaların bekleme odalarında harcadıkları sürenin fazla olması randevu sisteminin etkin bir şekilde kullanılmadığını göstermektedir. Randevu sistemi ve ayrılan zaman araştırılarak yeniden düzenlenmelidir.

Aile Hekiminin Hastayı Tanıması Önemli

Aile hekiminin hastayı tanıması, önceki görüşmelerde yapılanları ve söylenenleri hatırlaması için hastayı tanıma sürecinin önemli olduğu belirtilmektedir. Hastanın aile hekimine sık sık başvurması, aile hekiminin hastayı tanıma, hatırlama ve takip etme şansını artırmaktadır. (BSHA – Bilim ve Sağlık Haber Ajansı)

Yorum bırakın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Scroll to Top